Welkom bij Rebel Wines! Ben je ouder dan 18 jaar?

Bezorging & Retournering

REBEL WINES BEZORGSERVICE


We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat de bezorging van je bestelling snel, helder en naar wens verloopt. Hieronder lichten we de bezorgkosten en het bezorgproces graag toe. Heb je vragen? Bel ons: 020-3419067 (di-zon, 12.00 - 19.00 uur) of stuur een email naar: [email protected]

Ook voor spoedbestellingen kun je het beste even bellen of mailen. Het is soms mogelijk dat wij de bestelling dezelfde dag zelf afleveren in en rond Amsterdam. 



Wat kost bezorging?


Rebel Wines hanteert heldere bezorgkosten:
 
- Voor bestellingen onder de 75 euro betaal je 7,95 bezorgkosten
- Voor bestellingen boven de 75 euro is bezorging gratis
 
Als er sprake is van specifieke afspraken tussen jou en Rebel Wines kunnen bovenstaande bezorgkosten afwijken
 

Hoe snel wordt geleverd?


1. Standaard bezorgservice
Je hebt de bestellng binnen twee (2) werkdagen in huis (m.u.v. zon- en feestdagen). Speciaal verzoek voor de chauffeur? Zie hieronder*.

2. Zaterdag bezorgservice
Bestellingen die door de week worden gedaan voor donderdag 17.00 uur worden diezelfde zaterdag nog geleverd. Bestellingen na donderdag 17.00 uur worden de zaterdag de week erop geleverd. 

3. Ophalen bij Rebel Wines
Als wij de wijnen die je wil bestellen op voorraad hebben in de winkel, kun je deze dezelfde dag nog ophalen in de winkel. Als er wijnen uit de opslag geleverd moeten worden zal de bestelling de volgende dag klaar staan. Bel ons gerust als je spoed hebt. Wie weet kunnen we aan je wens voldoen. 

* Speciaal verzoek voor de chauffeur?
Geef dit aan tijdens het bestelproces bij het invulveld 'opmerking'. Je kunt ook op de dag van de levering een briefje op de deur plakken met een boodschap voor de chauffeur.


Hoe verloopt de bezorgservice?


Rebel Wines werkt met de bezorgservice van DPD/Vinologix. Zij zijn specialist in het leveren van wijnen. Hieronder lees je stapsgewijs hoe wij met DPD samenwerken om je bestelling in goede orde afgeleverd te krijgen.

1. Aankondiging datum

Je ontvangt binnen enkele uren tot 2 dagen (weekendbestelling) na je bestelling een email wanneer het pakket zal worden afgeleverd. Komt deze bezorgdatum niet uit? Dan zijn de volgende reacties mogelijk:
- een andere bezorgdatum;
- een ander bezorgadres;
- direct leveren aan een pakketshop naar keuze;
- neerzettoestemming verlenen om het pakket bijv. in de schuur te zetten.


2. Aankondiging verwacht tijdvak
Op de bezorgdatum zelf ontvang je een email met een tijdvak van 60 minuten, waarbinnen de chauffeur af komt leveren. Tot een half uur voor het tijdvak kun je nog reageren en aanpassingen doorgeven. Daarnaast kun je via een interactieve kaart precies kunt zien waar de chauffeur zich bevindt. 

3. Niet thuis?
Mocht je bij bezorging niet thuis zijn en niet hebben kunnen reageren op de emails van DPD, dan probeert de chauffeur bij buren te leveren. Mocht dit ook niet succesvol zijn, dan krijg je een kaartje in de bus op welk dichtstbijzijnde DPD pakketshop je het pakket af kunt halen (let op: legitimatie vereist). 
 

Servicepunt levering
 
Het pakket wordt door DPD geleverd bij de door jou geselecteerde DPD pakketshop. 
 

Speciale Bezorging Amsterdam


Omdat we in Amsterdam zijn gevestigd leveren we in de stad op verzoek ook op maandagavond tussen 18.00 en 21.00 uur. Dit is handig voor mensen die overdag werken. Mocht je van deze bezorging gebruik willen maken, stuur ons dan een mailtje met je bestelling, in plaats van online een bestelling te plaatsen.

Terugsturen

1. Informeren.

Indien je gebruik wilt maken van je herroepingsrecht dan kan je dit doen door het modelformulier in te vullen en te mailen naar [email protected]. Als alternatief voor het modelformulier kan je ook een mail sturen aan [email protected] onder vermelding van je NAW-gegevens, besteldatum en factuurgegevens. Na ontvangst sturen wij je een bevestigingsemail.

2. Terugsturen.

Zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen veertien (14) dagen - nadat je je herroepingsrecht hebt ingeroepen – dien je het product aan ons terug te sturen.

3. Verpakking.

Het product dient in de originele verpakking en conform onze instructies teruggestuurd te worden. Jij bent verantwoordelijk voor eventuele schade aan het product tijdens het terugzenden.

4. Bewijslast.

Als consument draag je de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van je herroepingsrecht.

5. Kosten.

De kosten voor het terugsturen van de bestelling komen volledig voor jouw rekening.

6. Terugbetaling.

Uiterlijk binnen veertien (14) dagen nadat wij het geretourneerde product hebben ontvangen, betalen wij jij de volledige kosten terug, inclusief eventuele kosten voor levering. Terugbetaling geschiedt via bankoverschrijving. Indien je gebruikt hebt gemaakt van een duurdere methode van levering dan de standaardlevering dan betalen wij de bijkomende kosten van deze levering niet terug.